Strefa biznesu lokalnego

Sukces sieci Makro

Makro Cash and Carry to hurtownia z możliwością zakupu detalicznego, mająca już dobrze ugruntowaną pozycję na polskim rynku. Na czym polega jej sukces. Dlaczego jest to sklep znany i lubiany przez zwykłych ludzi. Aby to zrozumieć, trzeba po pierwsze uświadomić sobie, jak działa współczesny rynek sprzedaży detalicznej i hurtowej. Czym jest bowiem handel i marketing w praktyce. Współczesny badacz, profesor Phillip Kotler, zdefiniował tego rodzaju marketing jako naukę o tym, jak powstają transakcje rynkowe oraz jak sprzedaż jest ułatwiana i pobudzana do życia.



Na pewno handel jest zatem formą wzajemnego…

Na pewno handel jest zatem formą wzajemnego oddziaływania między przedsiębiorcą – sprzedawcą a potencjalnym nabywcą towaru. Sprzedawca szuka rzecz jasna rynku zbytu, natomiast kupujący przyjmuje dane stanowisko wobec danej usługi lub produktu – może go zatem zaakceptować, odrzucić, lub odroczyć decyzje o nabyciu w czasie, przy czym postawa klienta – konsumenta jest zależna właśnie od wcześniejszych działań marketingowych przedsiębiorcy.

Sukces sieci Makro – galeria

Na tego rodzaju sukces sieci Makro mogą się zatem składać: kształtowanie produktu/usługi, czyli asortyment hurtowni, łatwość w przeprowadzaniu transakcji, na którą składają się lokalizacje sklepów oraz dogodne godziny otwarcia Makro, liczne promocje i inne tego typu atrakcje dla np. stałych nabywców, marketing bardziej nowoczesny, czyli nadawanie kulturowych kontekstów i znaczeń sprzedawanym przedmiotom, a także szeroko pojęta reklama sprzedawanych produktów, w tym intensywna promocja i zwiększanie dostępności danych produktów. Za sukces sklepów Makro może też odpowiadać ich duża ilość stosunkowo łatwa dostępność.


Praca dla Ciebie

    Odpowiedz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>